Nauka języka obcego dla dzieci
Wielu rodziców zadaje sobie pytanie: jaki wiek jest optymalny dla dziecka, aby mogło ono zacząć naukę języka obcego? Jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ponieważ zależy to zarówno od dziecka, jak i od rodzica.
Krok po kroku
Ważne jest, aby nauka odbywała się krok po kroku. Nawet, jeśli dziecko nie umie jeszcze mówić, można oswoić go z językiem obcym poprzez puszczanie bajek z zagranicznym lektorem. W późniejszym wieku można zwiększyć stopień trudności i zacząć z nim konwersować. W żadnym wypadku nie należy jednak do niczego zmuszać i wymagać znajomości trudnych słówek lub gramatycznych zawiłości – najpierw należy zadbać o podstawy języka ojczystego.
Lepiej krócej, ale częściej
Drugą bardzo ważną kwestią jest częstotliwość nauki. Po miesiącu nauki płatnego kursu lub dwutygodniowym wyjeździe zagranicznym nikt tak naprawdę nie nauczy się języka obcego. Lepszą opcją jest krótsza, ale częstsza nauka. Należy być cierpliwym i nie przyspieszać rozwoju naszego dziecka, które może po pewnym czasie zauważyć u siebie brak chęci do nauki. Co zrobić w takiej sytuacji? Rodzic, który sam biegle posługuje się językiem obcym na pewno o takich kwestiach pamięta i wie, że jakakolwiek edukacja ma sprawiać przyjemność, zwłaszcza w młodym wieku. Warto z dzieckiem na co dzień bawić się językiem – pokazywać, że rodzic również doskonali się w tej sztuce. Odgrywać różne scenki, śpiewać piosenki, czytać książki lub oglądać wspomniane wcześniej bajki.
Kursy językowe dla dzieci już od 3. roku życia
Obserwacja naszego dziecka jest najlepszą odpowiedzią na postawione na wstępie pytanie. Jeżeli poczujemy, że nasza pociecha zgłasza chęci do nauki, warto pomyśleć o wspieraniu jej w działaniach, a nawet po jakimś czasie zapisaniu na odpowiedni kurs językowy dla dzieci. Skuteczne metody zachęcania dzieci do nauki i rozwijania ich kompetencji językowych opracowali pracownicy naszej Szkoły Języków Obcych LEVEL, wśród których znajdują się starannie wybrani absolwenci filologii obcych oraz native speakerzy. Naukę mogą rozpocząć dzieci już od 3. roku życia. Jest ona podzielona na dwa etapy – Level KIDS oraz Level JUNIOR. Czas oraz poziom jest dostosowany do ich wieku, dzięki czemu redukuje się problemy ogólnorozwojowe.